English English| Български Български | Africa Africa

Tune-In :: Textile Universe News
14 Декември 2017
08/10/2009
Фотография и мода

Голяма част от нещата, които се случват с нас в живота, ги пропускаме и забравяме. Понякога, за да запомним някои събития, се сещаме да употребим камерата и да уловим момента.

Фотографията може да ни служи не само за протоколиране на събития, като раждане, кръщене, сватба и срещи на маса в ресторант. Тя може да отрази и запечати това, което става пред очите ни всеки ден. Днес фотографията е достъпна до всеки човек, принадлежащ на средната класа, имащ интереси, повече от роднинските снимки. Ползващите фотографията развиват и други умения, като наблюдателност и аналитичост.

Фотографията е важен инструмент в модата за брандиране и промоция. Моделите, стигащи до края на модния подиум, като чe ли не обръщат внимание на никой друг, освен на вперилите се в тях обективи. Guy Bourdin, Vincent Peters, Helmut Newton, Nick Knight, Corrine Day, Juergen Teller, Terry Richardson, Inez Van Lamsweerde и Vinoodh Matadin са само част от имената на големите фотографи, създали модната фотография, такава, каквато е днес.

Но не всеки може да стане известен моден фотограф днес. Почти, колкото е трудно да станеш и известен моден дизайнер. С този материал насочвам вниманието на модните дизайнери към фотографията, която може да ни помогне да станем по-наблюдателни и по-аналитични.

Как фотографията може да помогне на дизайнера? Когато дизайнера създава една дреха за определена целева група потребители, той или тя трябва да осмисли техните психографските характеристики и поведение. Това не може да стане без продължително наблюдение и анализ, които трябва да се проведат в обичайната за групата среда.

Може и да се считаме за много наблюдателни и паметливи, но когато се заровим в някоя снимка за по-дълго време ще открием толкова много детайли, които са ни убягнали при цялостното възприятие на обекта. А именно тези детайли ще направят разликата между добрия дизайнер и лошия.

И така взимаме камерата и снимаме. Независимо дали сме с любителска или полу-професионална. После анализираме и записваме, след което творим. Тези фотографии ще ни служат понякога и за вдъхновение.

Чрез фотографията ще открием, как хората могат да бъдат различни. Ще се опитаме да намерим разликите в хората. И тогава може да разберем, че ние вероятно също не сме от различните хора. А за да бъдем "някой", трябва да сме различни от масата, от среднистите.

Аз направих снимка на две млади „различни” момичета, държащи камера. Първото, на снимката по-горе, очевидно е в по-напреднала фаза на фотографията (а защо не и в модата), докато момичето на снимката вдясно, вероятно не е нито фотограф, нито моден дизайнер, но вече е различно от следващите я, облечени в униформените джинси, суетшърт и маратонки. Нейният поглед не е спокоен, не е на изпаднал в летаргия човек, а търсещ, поглед на ловеца, който открива живите организми в обществото, обхванато от мимикрия.

В този ден аз срещнах стотици хора по улица Nanluoguxiang в Пекин, но снимах само различните, които не бяха много. Това правеше и фотографката на снимката по-горе. Имаше и много други хора, но те бяха просто за фон.

Други материали
Модната журналистика 
Да изберем фотограф за сватба

Коментари

Ако желаете да добавите коментар, моля логнете се!

© 2006 Tune - In All rights reserved Studiо ITTI
Web Based Solutions
USAIDСайтът е изработен с подкрепата на проектa на Американската агенция за международно развитие "Алианс доброволци за икономически растеж"
Tune-In :: Textile Universe News