03/12/2008
Sandra Backlund – един не обикновен плетач
Ново поколение дизайнери диша на Шведската модна сцена. Sandra Backlund намира своята ниша в плетивата – и прави от всяко изделие произведение на изкуството. Когато стане дума за мода, обикновено свързваме Швеция с брандове, като H&M и Cheap Monday, произвеждащи масови облекла. Но модните столици като Париж и Милано трябва да внимават, тъй като Стокхолм си проправя път към висшата мода и авангардните облекла. И новата шведска модна генерация е готова да експериментира – кой би помислил че вълнения трикотаж ще бъде тема за ревютата?

Топла и вълнено изглеждаща мода
Sandra Backlund, един изключителен шведски артист, открива позива на модата, като студент в Umeå University  в северната част на Швеция. След като изучава предимно теоретически предмети, като история на изуството, тя се записва в текстилния клас. “Аз наистина намерих това, което търсих,” казва тя. “Мисля, че моят интерес в модата дойде именно от това, в комбинация с това, че бях младо момиче  в малък северен шведски град, където често трябваше да си правя облеклата.” Backlund описва естетиката на нейния дизайн като “комбинация на научна фикция и търсещата подслон, топла страна на фантазията.” Тя се наслаждава на изучаването на човешкото тяло чрез модата: “Дизайнерите често са използвали неща, като корсети и раменни ватки да оформят тялото – аз правя това с вълна. Аз съзнателно обличам и разсъбличам части на тялото, за да видя динамични форми. Харесва ми съчетанието на меките форми с по-острите силуети.”

Ръчно създадена креативност
Въпреки, че е очевидно, че Backlund обожава топлината на вълната, изделията на нейната колекция есен/зима 2008-09 “Last Breath Bruises” са всичко, но не и вашия среден масов пуловер. Нейната ръчна плетка, почти необикновено облекло, изобразява тежка архитуктурна конструкция и широки силуети.
Backlund не създава нейните облекла, базирано от кройки, а създава дизайна, докато плете “Харесва ми да правя облеклата в движение,” казва тя. “Не трябва да разглеждаме нещата отделно. Може да импровизираш без да има нужда да разваляш.”“Начинът на докосване и усещането за ръчна изработка са от голямо значение. Аз експериментирам много с различни материали и техники , но мисля, че съм намерила решителен начин да изразя себе си чрез моите тежки вълнени колажи плетиво.”

Дизайн, печелещ признание
33-годишната дизайнерка стартира нейната марка през 2004 година, след като завършва Beckman’s School of Design в Стокхолм. От тогава, тя превзима шведската модна сцена със щурм, събирайки награди като Наградата на шведското списание Elle през 2008 година и Наградата за развиващ се млад талант FutureDesignDays през 2005 година.Backlund е забелязана също така и от международното общество на дизайнерите. През 2007 година, тя печели  Festival International de Mode et de Photographie в Hyères, Франция,  момент в който дизайнерката разбира, че е станала известна.
Тя сътрудничи с Louis Vuitton за няколко изделия плетиво за тяхната колекция есен-зима 2007-08 и с Franca Sozzani oт Vogue Italia за Protégé Project, състезание, където пет млади дизайнери са съветвани от забележителни фигури в модния свят.  

Промоция на бавната мода
Независимо от нейния успех, създаването на две ръчно изработени колекции за една година с 10 или повече индивидуални бройки може да бъде предизвикателство. Тя го обяснява така „това което правя – не е възможно да го правя прибързано”.
Backlund намира, че управлението на нейната компания и отнема време от нейната истинска страст. „Има твърде много неща, които вървят успоредно с процеса на дизайна”, казва тя. „Не е никак лесно да намериш баланса между креативността и търговската част” Тя също така се бори и със скоростта на модния бизнес. „Има огромно напрежение да се обновяваш. За мен това не е върховната форма на изразяване. Аз обичам да рециклирам идеите. Това е една реакция против бързата мода”.

Вълк единак
Backlund често се усамотява в нейното студио с нейните плетачни игли.  За нея самотата е начин на живот, тъй като страстта за нейната работа е за сметка на нейния персонален живот. Независимо от това, тя казва че дългите часове и повтарящите се движения при плетенето са започнали да дават своя дан.
Напоследък тя трябва да приеме, че не може да прави всичко съвсем сама, и търси начини да се разтовари от някои отговорности. Backlund проучва възможности да сътрудничи с италиански плетачи за производство на по-носими, търговски бройки и иска да се фокусира на аксесоари, като чанти и шапки.
Backlund казва, че предизвикателството идва от нейното виждане на облеклата повече като изкуство, отколкото като дрехи за носене. „Аз не искам да правя шалове, както тези които намирате в магазините, само заради четири пъти по-високата цена, когато изработката е ръчна”, казва тя. Но както и в нейния бавен начин на плетене, Backlund не иска да се втурва в никакви бързи решения „Аз искам да го направя по моя си начин”

Връзка към оригинала http://www.sweden.se/templates/cs/Article____20362.aspx 
Статията е преведена от английски от Sweden.se, официалния сайт на Швеция, където е публикувана за първи път.
Автор на статията е Charlotte West. Photographer: Annika Aschberg

Други материали
Като в приказките
Дизайн от Дания (случай от практиката)
Коментари

Ако желаете да добавите коментар, моля логнете се!

© 2006 Tune - In Всички права запазениs